Refusionspolitik

Netbutik.diabetes.dk drives af
Diabetesforeningen, som er en interesseorganisation,


Stationsparken 24 st.tv 2600 Glostrup
tlf.: 66 12 90 06, fax: 65 91 49 08
E-mail: info@diabetes.dk 
CVR: 35231528

 

Betaling og levering

Er du privatkunde modtager vi betaling med MasterCard, Maestro, Dankort/Visa Dankort, Visa Electron, JCB, American Express og MobilePay.

Er du erhvervskunde og offentlig virksomhed kan du vælge at betale med MasterCard, Maestro, Dankort/Visa Dankort, Visa Electron, JCB, American Express og MobilePay.

Beløbet for købet trækkes først, når varen afsendes fra vores lager. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne på varerne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt og administration som er på 49,50 kr. inkl. moms  for afhentning i postbutikken eller pakkeboks og 74,50 kr. inkl. moms. for levering til hjemmeadressen.  

Vores mål er at sende alle ordrer i løbet af 1-2 hverdage.

Vare bestilt på https://netbutik.diabetes.dk/ dk leveres kun til adresser i Danmark

Vi sender med PostNord. Du får besked via SMS eller e-mail om, hvor og hvornår du kan hente din pakke. Du kan følge din pakke via track & trace 

OBS. Vi gør opmærksom på, at pakker afsendt fra Diabetesforeningen leveres med synlig logotape til modtageren. 

OBS. Afhentning skal ske inden for 7 dage, fra din pakke er meldt klar til afhentning på posthuset. Hvis pakken ikke hentes bliver den sendt retur til Diabetesforeningen og vi krediterer dig beløbet for varen, vi krediterer ikke portoen. 

Leveringstid: 2-4 hverdage, i Danmark. Hvis der skal leveres til Grønland og Færøerne, bede de kontakte os på mail: info@diabetes.dk for nærmere detaljer og beregning af levering. 

Der leveres ikke uden for Danmark.

Se nærmere i vores leveringsoplyseringer 

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb har du en fortrydelsesret på 30 dage efter du har modtaget varen. For at retur-og fortrydelsesretten kan udnyttes, skal du enten have returneret varen eller have informeret Diabetesforeningen på info@diabetes.dk omkring din fortrydelse inden 30 dage efter du har modtaget varen. Varen skal som udgangspunkt returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den samt returneres i original emballage. 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du skal selv betale for omkostningerne for returforsendelsen. 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen/emballeringen på alle EASIS produkter, sukkererstatningsprodukter fra Hermesetas samt druesukker fra Dextro Energy. 

Dertil frafalder fortrydelsesretten på alle vores EASIS-produkter efter købet er foretaget. 

Hvis emballagen er brudt på aktivitetsure, forbeholder vi os retten til ikke at tage dem retur. 

Produkter til intim brug vil blive leveret i forseglet emballage. Af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, er disse varer ikke egnet til at blive returneret. Hvis du bryder forseglingen af disse varer,  bortfalder fortrydelsesretten. 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Kontakt Diabetesforeningen med besked om, at du fortryder dit køb. Du kan fx sende en e-mail på info@diabetes.dk eller ringe til os på tlf. 66 12 90 06 hvor du oplyser dit ordre nr. / medlemsnummer. 

Man kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den på i postbutikken eller pakkeboksen, uden at have kontakte Diabetesforeningen.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er sendt til dig sammen med varen. Standardfortrydelsesformularen kan du også downloade her. Hvis du anvender standardfortrydelsesformularen, kvitterer vi pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

Returvarer og reklamationer sender til Diabetesforeningen, Lind Hansens vej 13, 5000 Odense. 

Returnering af varen og returomkostninger

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Ved tilbagelevering af den købte vare, i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale for udgifterne hertil.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Refundering af forsendelses og leveringsomkostninger bliver ikke tilbagebetalt hvis der er tale om en benyttelse af fortrydelsesretten. 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal overordnet returnere varen i væsentlig samme stand og i den originale emballage.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at fejlen eller manglen er konstateret. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på tlf: 66 12 90 06 eller mail info@diabetes.dk.

Det er vigtigt at du kontakter os før, at du sender varen retur. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Reklamationsretten bortfalder hvis fejl eller mangel er forårsaget af køber. 

Hvis reklamationen er berettiget, så sender vi dig en returlabel, så du kan sende varen retur uden omkostninger.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering samt evt. track- and trace-nummer.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@diabetes.dk